måndag 18 oktober 2010

Länge sen jag skrev nu... Dels inte haft tid, sen har jag inte haft nåt vettigt att skriva om ändå... Visserligen vet jag ju inte om jag nånsin haft det, men några nyfikna finns det allt som läser här...

Så vad har hänt på sista tiden? Vi har varit sjuka. Ja faktiskt... Allt som hänt är att vi jobbat och varit sjuka om varandra. Kuligt!
Men så är det ju vid denna årstid. Och jag är glad så länge vi inte har magsjuka... Men det visade sig va fel... Jimmy har haft magsjuka, och det förklarar olyckan med Julia förra helgen. Tack och lov så var det bara Jimmy och Julia som blev dåliga. Men det var en konstig magsjuka... Den tog mer på allmäntillståndet, och det var inte så mycket av det vanliga kräksjukan som visade sig. Visserligen så är det nog bättre enligt mig att det var så.
Jag har fått penicillin, inget ovanligt!
Wille håller på att få upp 5tänder. Helt sjukt, men sant.
Och Hampus otroligt ont i halsen och feber.
Men idag är vi ganska friska alla, tack och lov.

Men nu hörre ni så är hösten verkligen här. Och jag måste säga att jag gillar den. Det är inte så dumt ändå... Ganska mysigt med alla färger och den lite kyliga luften. Visserligen så svor jag ganska friskt i helgen när jag cyklade till jobbet på kvällen för att gå natten... Men så fort jag kom in i värmen så njöt jag igen.
Det bästa måste nog ändå vara att det blir mörkt på kvällen lite tidigare, och då kan an tända ljus. Inte lika mysigt att tända dom när det är ljust ute. Och alla färger på träden!!
När jag sitter här i matsalen så har jag en så otroligt fin utsikt... Bara massa träd, och om några timmar så har jag även solnedgången i samma fönster... Gillar verkligen att sitta på den här stolen och titta ut.
Mitt fönster.
Och tänk vad lägligt, ikväll ska jag på ljusparty! Jimmy känner sig lite orolig eftersom han vet hur svag jag är för väldoftande ljus... men jag ska hålla mig i skinnet. Eller försöka. Lite fattigare kommer vi bli, men det är det värt.
Eller fattig och fattig, som jag sa till Jimmy, det drabbar ingen fattig ;-)

Nu ska jag snart fixa lite kaffe tror jag... Är inte riktigt vaken idag känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar