söndag 31 oktober 2010

Toklångt... jag vet!

Denna dag kan sammanfattas såhär, inte i en speciell ordning nu då:
-Pedagogisk
-Intressant
-Social
-Gosig
-Lång
-Besvikelse
-Jihoo
-Förstår
Och mycket, mycket mer....

Kanske vill veta varför?
-Pedagogisk?
Ja... Av nån anledning så har jag varit ganska pedagogisk idag. Inte för att jag inte är det andra dagar. Men ni som har barn vet, vissa dagar är bättre än andra. Jag hade en bra dag om jag får säga det själv.
-Intressant?
Vet inte hur det ska beskrivas... Det har liksom hänt så mycket idag så det har liksom blivit intressant. Dessutom har jag lärt mig lite om choklad... Eller ja, det försvann ju lika fort, men just då fick jag lära mig lite.
-Social?
Jisses ja! Dagen började med ALV för att gå på höstmarken med käraste systeryster med familj. Urmysigt! Sen när vi kom hem så kom min mamma och pappa på fika! Mycket trevlig och social dag, älskar såna här dagar ♥
-Gosig?
På både gott och ont. Det goda är min systers hund. Lilla Vilde ♥ Är så tokkär i jycken så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Men nu är det bestämt, vi ska ha hund. Så är det. När det blir vet vi inte... men det blir. Kanske om en vecka, kanske om 10år. Den som lever får se. Sen min lilla vilda Wille... Lilla gosen är så mammasjuk så jag vet inte vad jag ska ta mig till... Känns ju fint att han värdesätter mig så högt, men det är jobbigt ska ni veta.
-Lång?
Behöver jag säga mer? Vi hade ju missat att dra tillbaka klockan... Mmm... en timmes sömn är fanders!
-Besvikelse?
Somliga gör en besviken helt enkelt, mer eller mindre, på ett eller annat sätt. Inte mycket mer att göra än svälja och gå vidare
-Jihoo?
Mmm... vet inte... har den känslan i kroppen bara. Kan bero på allt fint jag köpt idag... eller tar ut lite i förskott över morgondag...
-Förstår?
Ja jag gör det helt enkelt.

Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av den underbart goda maten Jimmy lagat åt oss, efter det ska jag belöna mig själv med underbara chokladpraliner... Svindyra men efter denna perfekta dag så blir det ett perfekt avslut... för en perfekt mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar