tisdag 18 oktober 2011

Jag har hört flera personer säga att det blir roligare att städa om man klär upp sig lite. Eller nej, nu måste jag rätta mig själv... inte hört. Läst!
Tänkte att jag skulle prova på detta fenomen... Så jag valde att dra på mig en lång klänning. Jimmy tycker jag blir så vacker i det så där av mitt val.
Men detta var fel. Städningen blev inte ett dugg roligare, för mig alltså.
För Jimmy blev nog dammsugningen roligare eftersom han fick se på vackra mig. Fast jag fick ju ut en sak av det, ett rent golv. Så vi vann kanske båda två på detta när jag tänker efter.

Idag har jag även varit hos min älskade syster en sväng på en kopp kaffe. Imorgon natt åker hon, hennes man och son till Stockholm för att på torsdag ta flyget till Egypten. Ja, jag är extremt avundsjuk. Vore helt onaturligt att bli något annat! Men mest av allt kommer jag sakna dom. Det känns tomt att dom inte är hemma.... Vi träffas inte varje dag, och ibland kan det gå veckor... men man har ju ändå haft dom ett samtal bort... men nu ska man stå ut ända tills den 28... Blir lång vecka. Men jag är så glad för deras skull. Det är ju bröllopsresa detta, och dom både är värda att få komma bort och behöver det nog faktiskt. Det har varit ett upptaget år för dom.

Och så till sist... Jimmy gjorde maränger idag. Men misslyckades stort!! När dom var klara så kändes dom som kladdiga tungor och smakade äggvita... Jag klarade inte av att äta dom alls... skit-läskiga!!
Men ag måste lägga till att han brukar göra maränger ofta, och detta var första gången han misslyckades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar