måndag 10 oktober 2011

Länge sen jag skrev här... men det händer liksom inte så mycket i mitt "offentliga" liv... Så jag har helt enkelt inte haft nåt vettigt att skriva. Har jag väl egentligen inte nu heller men kände att det ändå behövdes uppdateras...
Så vad händer här då?
Inte mycket... Barnen går på dagis och i skolan och mår toppen! Lite förkylda men det får man räkna med under denna årstid.
Vi har även haft kalas för Hampus, både för hans bästa vänner och släkten. Vet inte om jag kanske redan skrivit om att han haft kalas för sina kompisar? Har inte så mycket koll på saker och ting och minnet är tyvärr inget bra alls längre. Men det finns ju en logisk förklaring till...
Men alla fall, han hade ju kalas för sina vänner och det gick toppen! Han var så nöjd och lycklig, och då blir ju vi minst lika nöjda och lyckliga för hans skull.
Sen i helgen som var nu så hade vi kalas för släkten, och även då hade vi en mycket nöjd och glad grabb!
Så nu är alla kalas klara för detta år och är inte dags för nåt nytt förens jag fyller r i mars. Känns skönt faktiskt. Alltså, jag älskar att få umgås med min familj, och att ha dom runt mig. Men jag är så trött, och energin finns tyvärr inte där, hur mycket jag än vill.
Vad mer... ja... vårt programkort till dekodern är borta... och vem av barnen som tagit det vet bara dom... Så smarta så dom skyller på varandra så där får man ju inte fram nåt vettigt. Vi har letat som tokar men det är borta! Så det får bli att beställa nytt... Kul! Men så är det att ha barn :-)
Ja, och på torsdag ska vi med Julia till logopeden i Västervik, får väl se vad dom säger.
Och så småningom så ska vi dit med Wille. Han påminner tyvärr för mycket om Julia när det gäller talet så vi måste komma dit med honom med. Men jag tycker det är bra att dagis redan nu uppmärksammar detta. För ju tidigare insatser sätts in desto fortare kan han få hjälp.

Japp, thats it!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar