söndag 23 augusti 2009

Flaskor, blöjor och sängar... mycket nu!

Nu är det mycket som sker på lilla mässhallsgatan... läs och begrunda:

Igår bestämde jag mig för att nu är det dags för Julia att få sova i sin växa säng... jag menar, tösen är ju ändå 2år om nån vecka. Jag erkänner att jag hellre vill ha henne i spjälsäng då det dels känns skönt att veta var jag har henne. Ja hon var en lugn liten skrutta fram tills hon lärde sig krypa... Sen den dagen har hon varit i farten vill jag lova. Alltså, hon är inte jobbig, men hon är överallt! Klättra, klättra och klättra!
Sen känns det som att hon blir så stor direkt... nu är det fakta, hon är inte min bebis längre, nu är hon min stora-lilla-tjej!
Detta känns splittrat, dels är jag glad och MYCKET stolt över hur duktig hon är, men det gör ändå lite ont i magen...

Sen har nu Hampus bestämt sig för att han ska minsann inte ha nån blöja på natten, för det har inte stora killar som han.
Så okej sa vi, när vi kommer hem fråm farmor så ska vi bädda med "Trolleri lakan" (såna du kanske sett på sjukhusen, för jag kan ju inte säga kiss lakan till min lilla kille, som nu ser sig som stor grabb).
Sagt och gjort, när vi kom hem så bäddade han själv i sängen, duktiga snutten. Och nu är det andra natten han är fri från sin blöja!
Så duktigt min lilla kille :-D Jag är så stolt över honom, när han väl bestämer sig för nåt så fixar han det!

♥ Så idag är jag en stolt mamma (med en gnutta sorg i hjärtat) ♥

Men, nu till det stora "MENNET"! Jag ska idag sluta amma Wille, och det känns inte bra ett dugg! Jag vill verkligen inte, men det känns som att det är dags nu. Han har blivit lit gnällig, kissar dåligt och verkar allmänt hungrig.
Så idag vid 06:30 var vår sista stund... bara att skriva det gör att jag får en stor klump i halsen och håller på att bryta ihop... om det bara vore möjligt att natt amma bara, åh vad lycklig jag skulle vara då :-D
I skrivandets stund har han mat vägrat i snart 14timmar. Hur orolig tror ni jag är på en skala 1-100?
Mmmm det ligger på en stadig 248585... äter han inte snart så går jag i bitar....

Nu orkar jag inte skriva mer... uppdaterar hur allt går imorgon... kanske...

Tingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar