torsdag 23 juli 2009

Är du gravid igen :-o

Nej det är jag inte!
Men tråkigt nog så är det just den reaktionen man får om man väntar barn 2, 3, 4 eller fler. Trist!
Jag menar, bara för att man går ifrån mängden och skaffar fler är 2 barn så betyder inte det att man inte är glad som förälder och vill ha ett glatt grattis!
Tänk på det nästa gång du möter en vän som väntar sitt barn.

Som vi, vi SKA skaffa ett barn till, minst 4 barn har vi sagt. Och snälla, se inte ner på oss för det, gläds med oss istället.
Ja vi har 3 barn i "liten" ålder, men vi tar hand om dom alla. Barnvakt är så gott som obefintligt. Vi har dom på dagis men det är dom som vill det, om dom säger nej en morgon så får dom ju vara hemma. Och med tanke på det dagis vi har så är det inte konstigt att barnen vill gå dit. Jag är så evigt tacksam över barnens dagis och personalen. Dom ställer verkligen upp till 150%.

Och bara för att båda vi just nu går hemma så betyder inte det automatiskt att vi har ekonomiskt bistånd. För nej, det har vi inte. (jag ser inget fel i att ha det, tycker sverige är ett jätte bra land som ställer upp, i många fall, när inte livet blir som man tänkt sig)
Ja jag erkänner, vi har inget överflöd med pengar, och det kanske vissa tycker är fel.
Men vi vill hellre ha många barn än mycket pengar. Det är inget fel med det.
Mina barn saknar inget! Inte ett dugg! Och inte jag heller.

Och visst kan jag eller min man bli frustrerade ibland över nån av barnen, men det kan ju även Du bli på ditt barn, även om Du bara har ett barn.

Så, vi kommer snart skaffa ett barn till. Min man har övertalat mig.
Det känns så underbart att veta att när jag eller min man går bort så lämnar vi inte ett barn ensammen med all sorg, mina barn har många att dela jobbigheter med.

Och ärligt, den glädje barnen ger mig och min man går inte förklara med ord.
Jag kan komma på mig själv med att sitta och bara stirra på mina barn, och jag kan inte förstå vad jag gjort för att förtjäna dom. Känslorna kan man nog beskriva som kärlek, men det är mer än så.
Som just nu, nu sitter sin lilla bäs i sin stol och gungar som en liten tok, Hampus och Julia sitter med pappa vid bordet ute på ballkongen och väntar på mig, för nu nalkas det fika :-)
Och att pussa barnen, ja det kan man verkligen bskriva så här:
Det är som att äta soppa med en gaffel, man får inte nog ♥

Så nästa gång jag kommer med en stor mage, gläds med mig. Se inte ner på oss.

Tjing!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar