söndag 5 juli 2009

Sommar lov och söndag!

I fredags började Hampus och Julias sommarlov! Ska bli både jobbigt och mysigt att ha dom hemma.
Eller jobbigt är fel ord att använda, det är bara det att det är så svårt att komma på aktiviteter att göra varje dag. För nog vill man att dom ska ha kul på sin lediga tid.
Men det kommer nog bli lite små saker, tex så ska vi med min familj till Kalmar över dagen, där har dom aktiviteter i slottet som jag tror kan passa mina älsklingar.
Sen blir det en hel del ALV, och Björk backen.
Sen har mina små skruttar fått upp ögonen för Kröngården som ligger precis utanför stan. Så dit lär vi nog fara när vädret behagar :-)
Idag kommer vi mest ta det lugnt, men vi ska till kusinen Thim idag alla fall. Han har äntligen fått hämta sin lilla Kisse som fått namnet Selma. Så det ser verkligen barnen fram emot... gäller bara att skudda lilla missen, Julia speciellt så är hård hänt i vissa lägen. Dock är ju inte detta medvetet, men det betyder ju inte att man kan ignorera.
Hampus var så söt igår när han skulle sova. Då låg vi i sängen som vanligt och pratade om dagen, så berättade jag för han om lilla Selma och visade hur liten hon är. Då säger han att vi måste köpa ett paket till henne, och ett litet gose djur som hon kan ha när hon ska sova :-) Älskar den lilla pojken ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar