torsdag 9 juli 2009

Tut Tut!!

Idag var jag och min nästan lagom stora familj på stan.
Mötte upp mammsen och pappasen för en fika (min mamma och pappa alltså). Efter fikan så tog vi en tur med turist tåget... känns som att jag lika gärna kan ta över det när han som kör vill sluta, för än i år har man väl åkt den där turen en sisså där 100 gånger känns det som. Och än är det inte över ;-) Ja vad gör man inte för sina älsklingar, dom gillar det skarpt så det är bara att hänga på :-D
Sen gjorde jag ett tappert försök (ja dumt nog) att gå in i en klädes butik... fattar inte vad jag tänkte på egentligen! För visst slutade det som vanligt, vi flydde i panik med skrikande ungar. Bara att gå hem igen ;-)
Ja så imorgon så tar jag bara Wille och gör ett nytt försök, mannen parkerar jag på torget med resten av barna skaran och så glass pengar så klart! Kan han behöva för att muta mina huliganer ;-)

Nu ligger Julia och sover så sött i sin säng, Hampus ligger i vår säng och som varje kväll kollar på Lotta och Madicken (samma film varje kväll... det värsta eller gulligaste... väl vad som passar, är att han börjar lära sig replikerna... och vad som kommer. Så innan det sker så berättar han allt...). Wille ligger i sin pappas famn (och han spelar poker i vanlig ordning, ja Jimmy alltså, inte Wille. Det hoppas jag dröjer ett par år till. Men snacka om att det vore tufft om en 3månaders spelade poker ;-D).

Igår var vi på bvc och mätte och vägde hela skaran förresten.
Wille: 7125g och 66.5cm
Julia: 12.7kg och 84cm
Hampus: 16.4kg och 99cm.

Tingeling :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar