fredag 31 december 2010

Nu har jag så mycket att berätta att jag knappt vet var jag ska börja.
Det får bli en uppradning :-D

Till att börja med på julafton så möblerade vi om. Hampus flyttade upp och Wille ner. Så nu har Hampus ett eget rum och Wille delar med Julia. Fasen vad det funkar bra! Men nu har jag kommit på att jag vill inreda ett flickrum... så imorgon som det verkar ska Julia få ett eget rum. Jag resonerar lite såhär: Dagen kommer ju förr eller senare då hon ska ha eget, så varför inte nu? Sen använder vi inte vår matsal, så då kan vi slå ihop matsalen och tv-rummet. Trotts att alla då har egna rum så står vi med ett rum på övervåningen som inte använd till nåt. Så det är ju inte som att det blir trång ändå. Så så blir det nog....

Resten av julhelgen spenderade jag på jobbet. Från tidig morgon till sena kvällen. Men så trevligt det var. Länge sen jag hade det så skönt, roligt och trevligt på jobbet. Tack!

Sen var vi på stan igår. Barnen har ju såklart pillat sönder tapet i vårt kök... Igår hittade vi en urläcker tapet, till ett fin fint pris. Så vi slog till! Så idag när jag klev upp så hade Jimmy tapetserat om vårt kök. Har jag en händig man eller vad!!
När jag sen började tänka så kom jag på att jag vill nu har en fondvägg i matsalen (där vi även nu då ska ha tv-rum). Så på måndag ska vi ner och köpa in till det. Hur fint tror ni inte vi kommer få här egentligen.
Ska nog även kolla lite möbler till barnen... Från att ha väldigt fulla rum så blev det gaska tomt... Blir väl så när man nu ska sprida ut allt på 3 rum i stället.

Vad mer... vad mer? Det var kanske inte så mycket mer? Konstigt, jag som tyckte det var så mycket jag hade jag ville berätta om... Nåja, det kommer väl fram förr eller senare.

Så hur firar ni nyår?
Som ni förstått med tanke på att jag skriver nu, så är inte vi hemma och firar hos någon. Vi har i år valt att vara hemma. Barnen la sig som vanligt, hade såklart extra mys idag, men på en barnvänlig tid. Kvällen ska jag och Jimmy spendera ihop och verkligen umgås. Jag ser verkligen fram emot det. Vi behöver det.
Vill ni höra om "menyn"? Klart ni vill!
Till middag blir det grillad ytterfile, paprika och potatissallad.
Efterrätten består av mockabakelser.
Och senare ikväll kommer vi äta exotisk frukt, naturgodis och dricka champagne.
Och kvällen ämne: VI!

Ha en trevlig kväll nu. Det kommer vi ha ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar