tisdag 15 mars 2011

Nu var det ett tag sen jag skrev. Men jag tänker inte försvara det... Skriver när jag har tid, och den tiden har inte funnits helt enkelt. Andra saker som fått komma först.

Till att börja med så kan jag ju uppdatera om Julia. Hon har nu träffat sin talpedagog ett par gånger och igår om domen... Vi trodde ju att hon bara skulle behöva öva med henne, men så var det inte. Vi måste nu kontakta BVC så dom kan fixa en remiss till en logoped. Men det är bara att hålla sig positiv. Tack och lov gillar ju Julia att stå i centrum, och det gör hon verkligen när hon får sin egentid med sin pedagog, hon har ju alltid med sig så roliga spel :-D
Det som oroar mig mest just nu är faktiskt resorna... Logopeden är i västervik, och Julia kan inte med det där att åka... Mitt lilla hjärta lider otroligt mycket av åksjuka. Så det blir att kolla upp vad man kan göra för att hjälpa henne. Men det kommer bli bra det här. Skönt att ta tag i nu innan hon blir äldre. Ju snabbare vi hjälper henna desto snabbare blir det bättre.

Sen finns det inte så mycket mer att uppdatera om. Har storstädat huset, och altan. Har även fixat med våra urnor till trappen, så nu är det så vårfint här hemma :-D Älskar det! Ska bara fixa dom där jäkla gardinerna till köket... Symaskinen vill ju inte samarbeta med mig... Tröööök!

Klädde om en fåtölj här hemma. Hade ett lakan och satte mig och sydde för hand... Snacka om att det kändes som att bli slängd 100år tillbaka i tiden... Jag satt här så fint på golvet med min nål och tråd, och så alla ungar som sprang runt och gjorde allt för att jag skulle bli galen. Och ja, det blev jag... om man frågar Jimmy. När den var klar och jag skulle sätta ihop den så skrek jag på Jimmy. Men fick ingen hjälp där, allt han sa var:
-Med den attityden så kan du glömma min hjälp!
Kände mig som en lite skitunge som målat på väggen med en krita... Men nu i efterhand så var det faktiskt ganska så kul :-D

Jag och Jimmy har gjort nåt förresten... Det är helt galet och det är så man blir mörkrädd :-D Vuxna människor... eller...!

2 kommentarer:

  1. "Jag och Jimmy har gjort nåt förresten... Det är helt galet och det är så man blir mörkrädd :-D Vuxna människor... eller...!"

    Sånt får man ju inte skriva, blir ju sjukt nyfiken :P

    SvaraRadera
  2. Oj då, men det var ju inte aaaalls meningen ;-D

    SvaraRadera