måndag 4 april 2011

Ja jisses... Varför sörjer man nåt som man vet är ett val som är det bästa?
Det lät invecklat kan jag tänka mig ;-)

Jo., jag och Jimmy har bestämt att det blir inga fler barn hos oss. Vi har 3 friska barn och är nöjda med det. Vi har så otroligt svårt att få tag på barnvakt, och nu riktar vi helt enkelt in oss på att barnen ska bli stora.
Först så tänkte vi att vi kan ju faktiskt skaffa oss en liten sladdis om 10år, jag är bara 37då... Men ju mer vi funderat på det så känns det inte som en bra ide... Så det blir väl bara 3 barn. Och det kändes bra, då.
Natten till lördag bröt jag ihop fullständigt på jobbet, tack och lov att jag var ensam och det var en bra natt.
Jag ska då alltså aldrig mer vara gravid, känns bebisen växa i min mage, känna bebisen röra sig i min mage, låta dens syskon klappa magen och känna sparkarna... Aldrig mer få föda barn... Aldrig mer få sitta med min nyfödda bebis i famnen på kvällen när dom andra sover... Aldrig mer uppleva att mitt barn fyller 1år... 2år... Så det är över nu?
Jag är 27år och kommer aldrig mer känna alla underbara saker man får uppleva och känna när man är gravid?
Bara tanken på att det är så ger mig sån ångest, huvudvärk, magvärk och illamående... Och en stor klump bildas direkt i halsen och jag får svårt att inte sätta mig och gråta igen.
Då kanske ni tänker att det är bara att skaffa en till.
Men det är inte så enkelt. Vi har 3 nu och vissa dagar känns det svårt... Dom dagarna det känns svårt är jag glad att jag inte har ett barn till. Dom dagarna kommer ganska ofta... Och jag längtar efter att mina barn blir större och få uppleva allt som det innebär. Det är mycket roligt som händer när barn blir stora med som jag ser fram emot. Som nu i höst, min först födda börjar skolan. Jag vet inte om han eller jag ser mest fram emot detta.
Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig ledsen över att nu är det slut på bebisar.

Nu slutar jag älta detta (här alla fall, i mitt huvud kommer det fortsätta länge...), annars bryter jag ihop här och nu igen.

Förresten, hade 2års kalas för Wille igår, toppen nöjd kille... Dock lite problem med att blåsa ut ljusen... Han envisades med att blåsa uppåt, så luggen stod rakt upp på han. Men tillslut så fick han ljusen att slockna, och i rena farten som fick han med sig en näve tårta :-D
Mycket bra paket med, det får man ju inte glömma... det var ju det viktigaste i hans värld.
Bilder kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar