måndag 21 februari 2011

Man ska inte träna när man är sjuk eller? Känns inte som en bra ide... Var uppe idag och gjorde ett tappert försök men usch så jobbigt det var.
Jag är inte sjuk, men förkyld, och jag känner att nåt värre är på gång... Orken finns liksom inte där.
Som i torsdags när jag tränade. I "benlyftet" körde jag 11.25kg på varje sida. Idag orkade jag bara 5kg... Och i maskinen för att träna magen körde jag 7.5kg och det var inga problem. Idag orkade jag knappt inget med 5kg. Shit alltså.
Det var ju inte att musklerna inte orkade, det var liksom hela jag. Flåsade som en tok och fick ont i huvudet... Så imorgon blir det att vila (förutom övningarna hemma jag kör med).
Har köpt en swissball och fitnessband som jag ska använda mig av dom dagarna jag inte tränar på gymmet tänkte jag. Har även suttit och hittat toppenbra övningar för hela kroppen man kan göra hemma. Men känns ändå inte som att dom övningarna ger lika mycket effekt som att gå till gymmet. Men det är ju helt klart bättre än inget.
Sen måste jag säga att förutom att man blir starkare så får man en otroligt skön energi när man tränar. Det ger mycket att vara lite hälsosam faktiskt.

Det ända som fattas nu är ett par riktigt sköna löparskor, vårväder och motivation att börja springa med. Tänkte att det kan vara en bra ide att försöka sig på när det blir mer springvänligt ute. Hur det kommer gå vet jag ju inte.... Gillar inte att springa, men behöver verkligen bygga upp lite kondition. Så det behövs ju. Lite bättre blir det ju när man kan sätta igång med cykling igen. Men det känns som en väldigt bra uppvärming innan gymmet att sprnga nån kilometer... Får nog bara gilla läget och sätta fart på benen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar