måndag 6 februari 2012

Ibland kan man inte annat än skratta...
Jag följer en serie på 3an som handlar om rika hemmafruar i beverly hills eller nåt sånt.
Avsnittet idag fick mig att ligga dubbel av skratt!! En av dom hemmafruarna ska göra "succé" genom att försöka få jobb på en radio kanal. Vad hon ska göra där? Jo ge råd om HUR man uppfostrar barn. Vet ni hur hon blivit sån expert? Jo hon har ju "uppfostrat" TRE barn...
Så summan av detta.... När mina barn är vuxna så kommer jag alltså kunna bli rådgivare när det gäller barnuppfostran och äktenskap? Skillnaden är väl att jag fått kämpa betydligt mer än henne, jag menar, jag är ju knappast rik så jag kan ju inte hyra en nanny och gå på spa var och varannan dag. Att fixa naglarna? Varför?! När man har småbarn blir dom ju ändå avslagna eller brutna på det ena eller andra sättet, för den delen känns det bara ofräscht när man ska byta blöjor... Mitt äktenskap har fått sina motgångar och än så länge har vi stått emot mycket ihop.
Så jag har min framtid fixad! Eller så är det inte riktigt så vekligheten funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar