onsdag 29 februari 2012

Idag var det en sak som sades till mig och jag höll ta mig faan på att ramla av stolen!! Det jag fick veta var inget nytt, egentligen... Har varit där förr.. men det kom liksom över mig med sån fart.. Typ!
Det är ju så att på ett dagis så delar man in barnen i 3 olika grupper. Små-barn, mellan-barn och dom stora-barnen.
Idag är William i den lilla barn-gruppen och Julia i mellangruppen... Men så berättades det en sak för mig idag... Efter sommarlovet så kommer Julia hamna i den stora- barngruppen. Så hon går ju faktiskt sitt sista år på dagis då. Hur hände detta?! Hon föddes väl nyss??! Och William, ja han hamnar ju i mellangruppen.
Innan jag vet ordet av så är det Williams sista dag på förskolan och den "riktiga" skolan väntar. Hugaligen!!
Detta ser man ju faktiskt fram emot, men det är med en klump i halsen. Man är både överväldigande glad, men med lite skak på underläppen... Tänk att man kan känna sig så otroligt splittrad över nåt helt naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar