lördag 11 februari 2012

Sömn... Överreklamerat! Enligt mina två minsta barn alla fall. Jag anser ju att sömn är nåt mycket viktigt, men inte dom. NO No!!
Jag vet inte varför men nätterna är ingen rolig tid i detta hus. Är det inte Wille som traskar runt och väcker dom andra så är det Julia. 5:20 var det dags för familjen Eriksson att gå upp... PÅ EN LÖRDAG! Men så är det att ha barn, bara att gilla läget och kliva upp.
Så jag måste säga en sak... Det finns nåt som heter:
-Små barn små bekymmer. Stora barn stora bekymmer.
Det kan stämma, men en sak är säker, när barnen blir stora, då kan man ta sovmorgon. Att barnen är morgonpigga vore ju inget problem om man som förälder kunde ligga kvar i sängen och sova nån timme till. Men det går inte nu, för gör man det så hittas det på alla möjliga dumheter. Matolja över köks golvet. Stopp i avloppet pga en massa papper. Ett nerdränkt golv efter att ha lekt med vatten. Ja listan kan göras lång. Så jag längtar efter att mina barn blir stora... men det finns dock kvar en sorgekänsla, blandad med stolthet och lite oro men en hel drös med glädje.

Sen måste jag ju bara ta upp en sak till. Pepparkakor doppade i vispad grädde. Hur lät det?
Jag reagerade med en stor Usch känsla. Den som kommit på detta är Hampus. Han sitter nu i soffan bredvid mig, äter detta och laddar inför Melodifestivalen. Ja, smaker är som baken, delad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar