onsdag 15 februari 2012

Tänk att en sån sak som stavfel kan vara charmigt! Nu är jag ganska grinig när det gäller att stava rätt, sätta punkt osv.
MEN! När det sitter en 7åring och bläddrar i sin kalender och ska skriva i sin mamma och pappas födelsedagar, och då stavar fel, DET är charm!
Nu är det min systerson Thim jag syftar på. Han är så duktig, kan skriva sin mamma och pappas namn, men glömde dock bort C i bådas namn... Det blev Vikan och Nike. Så gulligt!!
Hade detta hänt en 15åring så hade jag mest irriterat mig, om det inte finns en vettig förklaring.
Igår var jag och tog en fika hos syteryster och Thim. Så skönt att komma dit ensam utan barn och då hinna ta sig tid och engagera sig i enbart Thim. Nu är det ju roligt att komma dit med alla barn med, men man hinner ju inte på samma sätt... Så vi fikade, den kända solskens kakan (hette den så??!!) bjöds det på, och de var lika god som ryktet sa. Semlor, mumms! Och nybakad kladdkaka. Behöver jag säga att man blev proppmätt och fick dåligt samvete? Nää.... Hann även med att spela Diamantspelet, eller jakten? Ja, det gick ut på att hitta en diamant alla fall... jag vann inte. Segern tog mig syster hem... Hrm!

Annars då? Jag är förkyld!! Det bara kom och sa pang i måndags. Det var nog ganska väntat... Alla barn är förkylda och då är det inte lätt att komma undan. Men nåt som irriterar mig är att Hampus har en så otroligt hemsk hosta, men förkylningen har gett med sig. Brukar inte hostan försvinna i samband med att förkylningen ebbar ut? Eller nej, inte hos honom uppenbarligen. Jaja... Han "mår ju inte dåligt" av den, mest jag som stör mig.

Sen irriterar jag mig på mig själv!! Blivit så otroligt dålig på att fotografera... inte okej! Men jag har inte haft motivation för det helt enkelt. Tillfällen bjuds det ju på var och varannan dag när man har tre barn. Men jag har liksom struntat i det. Måste bättra mig, den som kommer ångra att foton inte tagits är jag! Skärpning!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar