torsdag 19 januari 2012

Det finns just nu en reklam på tv;n som jag verkligen lider av att se, och tårarna ligger inte långt borta... När jag ser denna så riktigt skär det i hjärtat på mig.

Det är en mycket gammal dam som har sina barn, barnbarn, barnbarnsbarn och så vidare på besök. Den lillan damen går ut i köket och hämtar en skål med godis och sätter sig i soffan och bjuder alla omkring sig på godis. Man märker hur lycklig hon är av att ha alla hos sig. Men när hon vänder sig om så är alla borta!
Den lilla damen har inte haft besök alls, hon är helt ensam. Och man ser hur ensam och övergiven damen känner sig.
Detta är en reklam från röda korset, och dom kallar denna för "Aldrig ensam".

Vart vill jag då komma med detta?
Jo.. detta är en så otroligt sorglig reklam, men det är så sant! Det är så många gamla som sitter ensamma och känner sig övergivna. Jag tycker detta är ett otroligt bra initiativ av Röda korset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar