söndag 15 januari 2012

Jag, Hampus och Julia kollade igår på filmen: UPP
I början så träffas en pojke och flicka, dom blir kära, gifter sig och vill skaffa barn. Men det kan dom inte. Men dom lever vidare och är lyckliga ändå.
Varför berättar jag detta undrar ni då?
Jo, igår kväll så sa Hampus till oss att när han är lika gammal som oss så ska han flytta till ett eget hus.
Jag höll med och la till: "Så skaffar du en tjej som du gifter dig med och får barn."
Hampus blir då tyst en stund och säger sen:
"Men mamma, tänk om det blir så på filmen UPP. Dom kunde ju inte få barn. Tänk om inte vi kan få det heller!"

Lilla lilla älskade pojke... 6år och oroar sig över om han kommer få barn eller inte. Han vill ha barn, så han är rädd att det ska bli som i filmen.
Jag tröstade honom med att man vet inte sånt, men det behöver inte han oroa sig över nu. Och sa även att jag tror han kommer få många härliga barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar