onsdag 17 juni 2009

Ja man kan ju inte jubla av lycka!

Först och främst väcks jag klockan 04:45 i natt (ja eller morgon, för mig är det natt till klockan 08:00... ungefär ;-) )
Wille har blivit förkyld.. igen! Han som precis blivit av med första förkylningen. Fatta, han är 2månader ganska exakt och redan 2(!!!!!) förkylningar... nåja, härdad blir han.
Inte nog med snorig näsa, feber med... och verkar ha ont i hela kroppen, min stackars lilla snutte :-(
Men men, bara att gilla läget, blev att vara ute på promenad i ca 3½timma, lika bra eftersom han ändå sover bäst i vagnen.

Sen kommer min man hem med barnen som han hämtat på dagis. Där har det hänt grejjer vill jag lova...
Kort och gott, när vår lilla tös skulle sova så låg hon ute på dagisets gård, i en vagn och höll på att falla in i sin dvala.
Helt plötsligt hör fröknarna ett illvrål (fröken skulle bara hämta vår skruttas tutte, inget fel med det). Fröken rusar då så klart fram till Julia, och då har en flicka (som är äldre än Julia) hällt en hel hink grus över hennes ansikte då hon sov!!!!
Julia har inte gjort denna flicka ett skit! Dessutom för ca 1vecka sedan hade denna flicka rivit Julia i hennes fina ansikte totalt!!!!
Tydligen så har denna unge nåt emot Julia, vad vet i tusan, men djävligt irriterad är jag kan jag lova!
Åh vill verkligen skrika ur mig precis vad jag känner men jag ska behärska mig, är ju ändå vuxen... ett tag till alla fall....
Tack och lov har barnen världens bästa fröknar som förstår oss när det gäller detta. Är väldigt tacksam att dom äntligen efter all väntan fick börja där dom nu går ♥

Ja ja, bara hoppas att det blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar