söndag 28 juni 2009

Sööööndag....

Idag blir det en sväng till torget. Där blir det en fika och så ska barnen få leka pirater lite... En klar favvo just nu!

Igår var vi iväg till ALV. Det började med ett utbrott från Hampus sida... för att sedan bli fler och fler. Så vi gick hem!
Så himla drygt när folk ställer sig och pekar och glor på han, det är ju nämligen väldigt mycket känslor i en 3åring som har en massa småsyskon... så det hjälper ju liksom inte!
Vett och etikett är en stor bristvara hos folk har jag märkt.
Inte en chans att jag skulle stå och glo på ett barn som får utbrott, visa förseelse för föräldrarna frustration, JA!

Denna trotts driver mig till vansinne vissa dagar!!! Och inte tusan kan man få lite stöd nånstans, nej så fort man nämner hur man har det så får man nåt av dessa svar tillbaka:
"Vänta du, det blir värre!"
"Det skulle du tänkt på INNAN du skaffade barn"
"Jaha, ändå vill ni ha fler"
Och så rullar alla sjuka kommentarer på... är det verkligen så jäkla svårt att bara lyssna på oss nån jäkla gång och bara visa förståelse?!
Jag vet hur barn funkar, och jag vet att det är såhär!
Men JO vi kommer skaffa MINST ett barn till, för tro det eller ej, men barnen är faktiskt det bästa som hänt i mitt liv även fast det bitvis kan vara jobbigt att vara mamma!
Och jag ångar inte för en sekund att jag har skaffat barnen.

Så det så!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Ibland kan jag bli så trött på folk som tror att de vet bäst och tycker att man gör fel. Nu är ju inte min son så gammal än men jag ser människor runt omkring, som i din situation....

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att det finns fler än jag som reagerar :-D

    SvaraRadera