fredag 8 juli 2011

Denna dag har verkligen bara slängts bort! Swisch iväg bara!!
Fy vilket dåligt samvete man får när det är så, speciellt när det dessutom är bra väder och man vet att sket vädret är påväg.
Men jag har verkligen inte orkat ta mig för nåt, så fort jag känner att energin stiger så kommer febern som ett slag i huvudet och trycker ner mig på jorden igen. Kul... eller inte!
Dessutom så har jag fått hosta nu ikväll, eller ja den har inte brutit ut, det kliar bara sådär otroligt jobbigt i halsen hela tiden... Man harklar och hostar, men kliet vill inte ge upp.
Fy vad jag kan gnälla!! Ska sluta med det, en vacker dag...!
Men om man tänker lite på det, om jag gnäller såhär nu, hur kommer det då bli när jag blir gammal? Stackars dom som ska ta hand om mig... Jimmy och barnen med andra ord.... och alla mina barnbarn och barnbarns barn... För tro inte att jag tänker lägga in mig på ett hem. Speciellt inte efter all skit man hör!
Men nog faan är det tragiskt. Jimmy jobbar som uska på äldreboende nu (jag brukar men inte denna sommar, än...), han gör allt för att förgylla tiden för dom han har hand om, tar sig tid att prata och ge dom lite kvalitets tid. Så finns det såna där jävlar som bara vill kränka och göra illa våra äldre, och då blir automatiskt alla (nästan) uskor inom äldrevården snett kollade på.
Tvi på dom som svartar ner vårt yrke. Varför inte bara sluta på det jobbet och låta dom äldre åldras med värdighet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar