fredag 29 juli 2011

När man redan är trött och har svårt att vakna så blir det ju inte bättre av vädret. Varför ska vädret påverka så mycket av hur man ska må?! Lyser solen och det är lagom varmt så har man så mycket energi! Men är molnen frame och regnet öser ner så är man ju så trött, orkar liksom inte ta sig för något.
Läste för några dagar sedan en rubrik på Aftonbladet:
Så blir det sista sommarvädret!

Hur deppig är inte den meningen då?! Den är ju hemsk! Direkt så fick jag en klump i magen och tankarna på höst kom... Jag gillar hösten, så det är inte det som är problemet. Men jag vill inte ha den än. Det har ju inte varit nån riktig sommar ens. Jimmy tröstade mig med att det kanske kommer bli en helt underbar augusti-månad istället. Jag hoppas han har rätt.

Och om jag ska inflika med en sak till... När vädret är såhär så blir det lite domino effekt här hemma:
Jag är trött, barnen har samma energi som alltid. Man vill inte gå ut eftersom jag avskyr att vara ute i regn, vilket resulterar i irriterade barn. Ni förstår var det är påväg eller hur? Osämja!!
Men jag hoppas det blir uppehåll, tänkte ta en promenad till mamma senare och sen möta upp Jimmy efter jobbet. Om det inte regnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar