söndag 8 maj 2011

Ger upp för idag... snart.

Idag har vi fixat på gården så gott som hela dagen. Eller ja, vi gick ner och åt tårta hos mamma och pappa på förmiddagen. Pappa hade köpt svenskodlade jordgubbar och då kan man ju inte säga nej!
Men när vi väl kom hem så blev det att fixa på gården.
När vi väl kom in igen så var det middag, duschning, tvätt och städning som gällde. Sen söva dom tre små trollen.
Nu har jag precis kommit in efter att ha krattat lite, planterat om lite blommor och plockat. Men jag orkar inte kratta så mycket mer nu, så jag lämnar över det till min kära make :-)
Jag ska bara slappa och sen är det nog sängen som gäller... och det får nog bli ganska tidigt.

Ska ner till vårdcentralen imorgon och ta bort en leverfläck på foten. Gillar det inte. Helt ärligt så mår jag verkligen jättedåligt över detta. Inte själva fläcken alltså, utan av att ta bort den. Själva ingreppet stör mig inte så mycket, men bedövningen!! Bedövningen för böveln!! Jag hatar det... eller hatar är för milt! Men det måste göras, för den fläcken ser verkligen inte bra ut. Jobbigt nog så stämmer den in på ABC (tre olika symtom som påvisar ett dåligt resultat), och inte bara typ A, utan det stämmer in på alla 3. Så jag måste.
Och Jimmy kan inte följa med mig, han måste på ett möte. Jag frågade mamma om hon kunde, och det kunde hon, men hon vägrade följa med in på rummet, för det var ju löjligt.
Jag är inte löjlig, känner mig bara lite liten när det handlar om att ge mig sprutor!
Hon frågade mig om jag verkligen var 27... och Nej, som jag sa till henne. Jag är inte 27 när det handlar om sprutor... 7 kanske?
Men men, det får väl bara gå :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar