lördag 14 maj 2011

Tycker det är så kul hur en person kan ändras, eller kanske äntligen visar sitt rätta jag.
Vad jag tänker på är att man gärna vill passa in, man anpassar sig efter sin omgivning. Om din omgivning inte tycker om rött vin, så dricker man ju antagligen inte det utan då tar vitt som resten av folket. Detta var bara ett exempel.
Det jag mer exakt tänker på är min kära make. När man är runt 20år och kille, då anser väl många att det inte är speciellt tufft att gilla Eurovision och Melodifestivalen. Eller kanske Big Brother....
Jimmy har under alla våra år varit så emot just dessa saker, inte bara ogillat det, utan verkligen avskytt det. Har han sagt....
Men nu helt plötsligt så är han mer insatt i Eurovision än nån annan i familjen, eller ja kanske inte mer än Hampus, men han är det ingen som slår.
Och jag vet inte vem som ser mest fram emot finalen ikväll, jag eller Jimmy? I torsdags trodde jag han skulle svimma innan dom Sa att Saade gick vidare, väldigt kul att se. Och ja, jag erkänner, när Sverige ropades upp skrek jag av lycka. Så jag är minsann inte varken bättre eller sämre än Jimmy. Men det är väldigt kul, man tror att man känner en person så väl och så dyker denna sida upp hos han. Och det bästa av allt, nu behöver jag inte sitta ensam och se på det!
Och som igår kväll, vi satt och kollade vad det fanns på tv;n. Så kommer jag till kanal 11 och Jimmy säger att där kan vi stanna, Big Brother är ju faktiskt ganska kul... Jaha!? Jag minns såväl när det gick förra perioden, då var det så mycket gnäll ifrån honom, men där sitter han nu.
Eller är det så att han bara spelar... Låtsas gilla dessa saker för att passa in i vår familj... Jag och barnen är stora fans av Melodifestival och Eurovision... Är det kanske så att det var förr han visade sitt rätta jag och nu bara anpassar sig till omgivningen?
Jag skiter i vilket, jag har sällskap i soffan (väldigt mysigt sällskap dessutom), nån att bita på naglarna ikapp med och snacka skit om i Big Brother huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar