söndag 25 mars 2012

Gud så härligt det är med barn!!!
Hampus har stått och målat ett hjärta med en himlans massa färger, han frågar mig sen hur man stavar till Cajsa. Sagt och gjort, jag säger och han skriver. Han viker fint ihop teckningen och ger till Jimmy och ber honom att lägga den i hans väska. Jag frågar då Hampus om han är kär i Cajsa (dom går i samma klass). Han skiner upp och svarar: Jaaa!!
Min lilla kille börjar minsann bli stor!! ♥

Har jag förresten berättat att vi var på samtal om Hampus, kvartsamtal som det hette förr i skolan??!
Strunt samma, om jag berättat om det så får ni väl veta igen. Det gick alla fall helt perfekt!! Vi fick se "arbeten" han gjort när han började F1:an och sen nu för nån månad sen. Vilka framsteg han gjort! Vi fick även sån beröm över hur duktig han är när det gäller bokstäver och ord. Om man bokstaverar åt honom så skriver han. När man säger ett ord så ljudar han det. Hans fröken tror inte det dröjer länge tills han börjar läsa. När det fäller matte så är han före dom andra i sin klass. I skolan har dom lärt sig mer och mindre, liten stor... men inte plus minus. Men Hampus är jätteduktigt på att räkna. Och så vänner, han leker med mycket fler barn än vad jag trodde, stor lättnad. Men den han mest och helst leker med är sin bästa vän Elliot, men jag är så glad att han har Elliot, finare kille får man leta efter, och han och Hampus är så otroligt lika! Som fröken brukar säga om dom två: Dom två är som barn ska vara! Han brukar inte falla för kompistrycket och reta någon heller. Hur stolt blev man inte som mamma där då!!! ?
Som sagt, det går så bra för vår son i skolan, och det gör mamma och pappa väldigt stolta ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar