lördag 17 mars 2012

Har på sista tiden halkat in på både den ena och andra bloggen. Och det är tunga bloggar... dom handlar om människors olika sätt att leva med en dödlig sjukdom, deras anhöriga och hur man går vidare.
En blogg som berört mig till tårar är en tjej som heter Jennie. Hon drabbades av cancer och har nu somnat in. Efter sig lämnar hon sin man och sina två underbara barn. Hennes blogg finns att läsa här!
När Jennie gick bort så startade hennes man en blogg om Resten av livet. Han skriver i denna blogg för att hans barn ska kunna gå tillbaka i den när dom blir äldre och läsa om hur tiden efter deras mammas bortgång var och är. Jag rekommenderar er att läsa den. För när man läser den så inser man en sak, man har tur. Den bloggen finns att läsa här!
Så ta fram näsdukarna och läs Jennies blogg. Jag lovar er att inget öga kommer vara torrt. Hon släpper in alla och skriver så fint... Man får följa henne ända till slutet. Läs sen hennes mans blogg, han har skrivandets förmåga och fångar en i sin blogg.
Trevlig lördag alla där ute.

2 kommentarer:

  1. Nu sitter jag här (på jobbet)o är så rödögd och svullen kring ögonen. Tjuter som...ja jag vet inte vad. Fy faaan vad livet är skört!!
    Massa kramar!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. Men man vill ju inte tro att nåt sånt här får hända!! Man får sig en tankeställare, och känner sig lyckligt lottad.
    Kram på dig.

    SvaraRadera