torsdag 1 mars 2012

Jag har väldigt medvetna barn... Man får minsann bita sig i tungan fler gånger om...
Men en sak som dom snappat upp och tycker är minst lika spännande som jag är att det växer en bebis i magen på min syster.
När barnen kom från dagis idag så kollade jag på ett program om förlossningar. Wille sitter då bredvid mig och när tjejen på tv;n fött så skriker Wille:
-Biibiss!!! Däh Gickan!! (översättning: Bebis, det är Vickan)
Jag har inte pratat med William speciellt mycket om att min syster ska ha en bebis, men han har uppenbarligen snappat upp det när jag pratat med Julia och Hampus, för med dom diskuteras det flitigt om vad som händer och varför mosters mage växer.
Jag längtar verkligen efter att se barnens reaktion när dom känner bebisen sparka, och när den väl är född!! Vi kommer nog bli osams både en och två gånger om vem som ska få hålla och gosa med bebisen (det kommer såklart bli jag som håller mest... när man fått tre barn så blir man lätt överbeskyddande...) :-D
Hoppas verkligen att bebisen kommer på dagen när det är satt, för det är nämligen på min och Jimmys bröllopsdag!! Kan man få en bättre present än att bli moster igen!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar