fredag 23 mars 2012

Idag har det verkligen hänt saker! Det började med möte för mig och Jimmy. Efter det så handlades det inför helgen och sen hem. Jimmy var så snäll och hämtade Hem Hampus tidigare åt mig. När Jimmy sen gått så bestämde sig jag och Hampus för att hämta dom små! Och där har vi det, det som hänt! Jag tog Hampus och gick ner till dagiset. Där hämtade jag upp minisarna, och alla gick sen ner till mina föräldrar! Ser ni....? JAG hämtade dom små och tog med ALLA! Nu är det ju nåt som är så självklart för en mamma att göra, men tyvärr inte för mig. Jag minns inte ens sist jag tog alla barn ensam och gjorde nåt... Jag tror inte jag överdriver när jag säger att det var snart ett år sen. Så tragiskt! Men vad ska man göra när allt i kroppen ger upp??
Hur som helst, väl nere hos mamma och pappa så intogs årets första fika på gården. Mysigt!!
Dom har nu förresten fått i ordning på möblerna på deras altan och det blev riktigt tjusigt! Bekväma var dom med.
När jag kom hem så kände jag mig så inspirerad så jag städade upp på vår altan! Härligt!!!
Men dom så inträffade en sak som fick hjärtat att slå lite extra... När jag står i godan ro och torkar på möblerna så kommer katterna ut. Nisse klättrar upp och sitter så fint på kanten... Plötsligt ser jag i ögonvrån hur han försvinner och hör sen en litet plonk... eller vad man ska säga. Nisse ramlade ner!! Gud så rädd jag blev, tänk om min underbara katt hade skadat sig??! Nu gick det bra, han landade på tassarna och traskade fort iväg.

Och imorgon på tal om annat så ska nåt hemskt och underbart ske... William ska klippas! Denna lilla kille har så otroligt mycket hår, och tjockt. Detta är inte till fördel, han blir så varm! Men samtidigt så är det så fint! Honungsblont med lockar. Låter ju helt underbart, om man bortser från det faktum att alla tror han är flicka!! Så nu har jag bestämt mig, han ska trimmas, rejält! Det värsta som kan hända är att han inte passar i det, och då är det ju bara att låta håret växa ut igen.

Och till sist: Trevlig helg alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar