torsdag 3 december 2009

3dje december.

Här har vi nu en test vecka.
Det är mycket som händer för Julia nu... Igår bestämde vi oss för att prova på att pott träna henne. Igår gick fin fint! Inget i byxorna, allt i pottan =)
Men idag va det lite värre, hon kan ju inte va utan blöja än på dagis. Blir lite mycket för dom kanske. Men när hon kom hem ingen så tog vi av blöjan. Men två olyckor har det skett... Men det får man väl räkna med.
Inte länge sen (1½år) sen Hampus slutade med blöja, men har totalt glömt bort hur det va när han slutade!
Men vi får se hur det går. Antigen så blir det bra och vi kan ta bort blöjan, annars så får vi vänta nån månad till och se då.

Sen det andra som skett, Julia äter ju fortfarande välling på kvällen. Men nu sista veckan så har hon bara legat och hållit i flaskan, och då kände jag att vi kan lika gärna strunta i vällingen. Så dumt att göra för att bara hälla ut. Så ikväll är 3dje kvällen hon lägger sig utan välling.
Liiiite protester, men lugnar ner sig ganska fort.
Hon är så söt, då lägger hon sig i sängen och lyfter på täcket. Hon vill då att jag ska lägga mig en stund hos henne. Och såklart jag gör =) Min lilla fina flicka.
Men lite ont gjorde det allt igår. Kändes så konstigt att lägga undan hennes flaska, och ställa undan vällingburken. Willes flaska och burk ser så ensam ut nu :-(

Annars då? Ja Wille har börjat att krypa =) Ja inte helt och hållet, men han har under en lång tid ställt sig upp på alla fyra, men liksom inte tagit sig nån stans utan bara stått där och gungat. Men igår så tog han sig framåt, och idag kunde han även ta sig bakåt =) Sötisen ♥
Jag konstaterade för ngra dagar se att han har nu nått en mycket rolig ålder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar