fredag 18 december 2009

Förr: Sjuka. Nu: Friskusar!!!!

Då va denna vecka snart avklarad med!
Nu har vi hunnit med mycket... Jag har legat hemma sjuk i två dagar. I vad? Mag katarr... Den jäkligaste jag varit med om på länge!! Fy tusan alltså... Nu känns det bättre, men attackerna kommer och går.
Men det är ju den eller migrän, pest eller kolera ;-)

Förresten, för 3 veckor sen ringde vi sjukan och bad att få komma med mellan barnet. Jag visste att hon hade en infektion i halsen. Men NEJ!!! Vi kunde inte komma, jag överdrev säkert enligt dom. Så i 3 förbannade veckor har jag taffsat med sjukan, och dom har vägrat oss vård.
I torsdags förra veckan gick vi dit och vägrade gå hem. Efter att vår bvc sköterska (Finns ingen bättre än henne, guld värd) skällt ut dom och krävt en odling i halsen på Julia, så ser dom att hon har en mycket kraftig infektion. Men jag sa ju det!!!!
Alltså, jag har 3 barn, och jag är undersköterska. Lite vet jag!
Så nu äter hon penicillin... Stackars lillan, gått med det här så länge...!
Så vaccinering nr 2 blev ju då inställd, får bli den 28e istället.

Men nu är vi friska och krya! Så nu hoppas vi att det håller i sig så =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar