måndag 28 december 2009

Jag har vunnit över min gen!

Idag gick vi än en gång ner till stan.
Julia skulle vaccineras och Hampus skulle ändå vara med momor och morfar idag, så vi passade på. Lyx för oss att bara ha med oss två barn ju.
Nåja, vaccineringen gick som jag trodde... Toppen! Min duktiga flicka. BVC "tanten" blev mäkta imponerad av Julia, smärt tålig tös måste jag säga.
Och än har inget märkts, eller ja hon hade lite ont i armen nu innan det var dags att sova. Så hon fick lite alvedon.

Sen stan ja... Idag fyndade vi allihopa. Jimmy behövde ju ha munktröja och T-shirt. Och det fixade vi.
Hampus ville ha en skjorta, det stod på hans önskelista. Fixade det med.
Julia fick en liten klänning, enkel men söt.
Och jag, ja tänk va! Jag köpte nåt åt mig!! En jacka... Nu äntligen har jag köpt en jacka. Jag har nämligen gått runt med en jacka med trasig dragkedja, mycket kallt. Och den andra jackan jag har är en vår/höst jacka... Behöver jag säga att jag frusit?
Nu ska jag bara köpa mig lite stickade tröjor med, måste ju gardera sig inför den kommande kylan. Sen är det både snyggt och skönt för den delen. Men jag tror minsann jag ska vänta tills det blir lite billigare.

Nu ska jag gotta mig med mackor. Baguetter med sallad, paprika, ost och skinka. Och så julmust till det!
Mumma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar