onsdag 23 december 2009

Julstress...? Naaäää...!

Idag var vi på stan och skulle handla in allt det sista inför den kommande julhelgen. Och vi hade med alla barn. Stort misstag!
Inte för att barnen var mer jäkliga än vanligt, men det var ju så mycket folk. Man kom ju knappt fram varken i affärerna eller på vägarna.
Jag förstår ju att dom flesta just nu känner lite stress inför helgen, men lite respekt kan man väl visa?
Man behöver ju inte stå och ha släkt träff på en smal trottoar till exempel... Och sen när man kommer och säger ett VÄNLIGT "Ursäkta?" få ett fnys till svar! Ohyfsade vuxna människor som inte kan vett och etikett!

Jaja, nu är vi hemma i vår trygga vrå.
Snart är det dags för adventskalendern... Inget vidare i år tycker jag. Men barnen gillar den, och det är huvudsaken!
Fast jag vet inte hur mycket barnen egentligen gillar det som visas på tv,n... Jag tror mer det handlar om chokladen i kalendern!

Imorgon ska vi till mina föräldrar och fira julen. Blir mysigt!
Barnen ser nog mest fram emot paketen, men jag ser fram emot maten! Fast det där har nog med åldern att göra... Tycker dom flesta vuxna mer ser fram emot maten... medan barnen ser fram emot mot paketen. Men helt naturligt om jag får säga vad jag tycker!
I år så sa jag och Jimmy att vi inte skulle köpa så mycket åt barnen... Vi misslyckades i år igen! Och jag tror jag kommer drabbas av en hemsk ångest imorgon när jag ska börja städa i allt vi köpt... Jaja, bara jul en gång om året! Tack och lov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar