lördag 5 december 2009

Roliga tider!


Wille befinner sig just nu i en mycket rolig ålder!
Jag vet inte varför men jag gillar verkligen när dom blir runt 7månader. Dom är fortfarande små och mysiga, men dom börjar nu utveckla sin alldeles egna person.
Som Wille, han gör grimaser, kryper, sätter sig upp själv, ställer sig på knä... Och allt detta har han lärt sig på bara några dagar! Helt underbart!
Inte för att jag inte gillar barn i övriga åldrar, men det är nåt magiskt när dom befinner sig mellan 7månader till ungefär 1½år... Sen börjar trottsen!
Och helt seriöst, vilken förälder tvivlar inte på sin förmåga nån gång då?
Alla skulle jag tippa på, även om det bara är under nån enstaka sekund.
Men om du rannsakar dig själv nu, så inser du att du faktiskt har tvivlat på dig själv nån gång... Alla fall om du har ett barn som är 1½år och uppåt ;-)
Men jag tror att man är en sund förälder om man nån gång tvivlar på sig själv.Och det är stor skillnad på att tvivla på sig själv och agera fel. Tänk på det.
För en förälder som gör sitt barn illa kommer straffas, förr eller senare!
Och ett ordspråk som jag gillar är:
-Vissa straffar Gud direkt.
Inte för att jag är kristen, men fundera på den... Många gånger när man agerar fel vänder det och biter en i arslet. Och gör det inte det direkt så kommer det, förr eller senare!

Vi har fått lägga Julias pott träning på is förresten. Känns inte alls bra. Men kan bara säga att hon var inte mogen... Så nu avvaktar vi några veckor/månader och ger det ett nytt försök.

Imorgon blir sta en sväg, sen hem och baka peppar kakor, kommer bli mycket intressant eftersom barnen ska hälpa mig har jag tänkt.
Imorgon kommer jag tvivla på min förmåga kan jag ju säga ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar