måndag 20 september 2010

Åh vad jag skäms!! Otroligt... Det går mot allt jag tror på...
Jag tänker på detta med valet. Moderaterna vann... och jag känner mig inte väldigt upprörd över detta vilket jag borde. Jag gillar inte moderaterna... Men jag måste erkänna att det dom gjort med skatten tilltalar mig. Alltså, jag vet att skattesänkningen inte är bra för vård och omsorg och allt som är skatteberoende... men det känns faktiskt jäkligt skönt när lönen kommer och inte närmare 40% är draget till skatt. Men där emot så kan jag inte med detta dom gör med sjukreglerna, det är helt sjukt!! Skämmas borde dom! Sparka på den som redan ligger. Skamligt! Det var av den anledningen dom inte fick min röst, offrar gärna min lägre skatt för att dom sjuka ska få vara sjuka.
Så ja, jag skäms. Jag tycker om att inte alla mina pengar går till skatt, men jag tycker inte om att sjuka och gamla får lida för det... Förstår ni hur splittrad jag är?

Annars? Känner mig sjuk... Otroligt sjuk!
Fått fritt fram av Jimmy att handla... Men jag orkar inte ens gå in på datorn och shoppa... Alltså vad faan! Jag älskar att shoppa, men jag gör det inte fast jag har alla medel för det.
Ska ialla fall iväg sen och handla hem lite mat när Jimmy kommer hem... Får väl försöka orka gå in på cubus och verkligen lägga min sista energi på att köpa nåt... Blir jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar