söndag 19 september 2010

Inte ett dugg klokare idag... Dessa eviga frågor... Som egentligen inte behöver vara så eviga.

Natten i natt var en lång natt... Men den avslutas helt perfekt! Mycket kaffe, prat och vuxna människor!

När jag väl kom hem, ett x antal timmar senare än jag räknat med så var det lite mys med barnen på schemat, sen kom mamma och pappa. Då var det bara att åka och rösta! Känner mig mycket duktig som gjort min medborgarplikt.
Som jag anser, röstar man inte så ska man bara hålla käften om hur det ser ut och hur landet styrs. Röstar man inte så har man avsagt sig rätten att klaga och ha en åsikt. Punkt!
(Med undantag av dödssjuka. Och du, tjafsa inte. Blir bara löjligt, ni vet att jag har rätt.)
Sen var det hem och fika... Mycket ovanligt... Eller kanske inte.

När mamma och pappa åkt hem så sa min kropp upp sig. Kom på att jag vaknade vid 17 igår (hade då sovit 3timmar sen jag gick upp vid 8 på morgonen)... Och när jag väl kom på det så var klockan 16... Så nästan ett dygn utan sömn...
Ni kan nog förstå att jag kände mig lite mör... Jobbat 10timmar, kom hem till 3aktiva barn, farit och flängt... Dessutom som att det inte var nog... En man som ville ha uppmärksamhet...
Så jag gick och la mig... Så nu på 28½timme har jag fått 2timmars sömn. Men det funkar... Förutom att jag känner hur kroppsdel efter kroppsdel slutar fungera... Blir svårt att ta sig upp för trappen när jag väl nått flytande form!

Imorgon ska barnen till dagis. Jag har fullt schema. Tvätta, plocka, städa, skriva vecko matlista +matschema, hämta- lämna barnen på dagis... Och allt detta ska ske innan 14. Tur att man är van...!

Men nu till det härliga! Trotts alla suck och stön så känner jag mig så glad, lycklig och ja... Jihoo!! Varför kan jag inte svara på faktiskt. Det är nåt som bara känns himla gutt. Mår sjukt illa, men svårt att säga om det beror på glädje eller sömnbrist... Strunt samma, Im happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar