onsdag 22 september 2010

Nu har jag lämnat barnen på dagis. Så tyst och skönt det är.
Blev lite sugen på att faktiskt gå ut och gå efter att jag lämnat barnen, men valde att gå hem istället. Var tvungen att ta min morgondos och sen äta lite.

Men vilket fint väder vi har. Tänk om det kan hålla i sig hela dagen. Skulle verkligen behövas, för jag har massor att fixa med på gården... och nu har det skjutits på allt för länge.
-Måste klippa ner gräset väldigt mycket (hoppas på att det är sista klippningen för detta år). -Klippa buskarna.
-Plocka in leksaker
-Plocka in utemöbler.
-Och så rensa bort det överblommade och vissna.
Det är jobb att ha gård... Inget vi märkte av när vi flyttade hit, men det kan ju bero på att båda var arbetslösa och hade all tid i världen. Nu ser det ju lite annat ut... Nu är det ju ett projekt att bara hinna med att gå på toa vissa dagar!

På tisdag blir det shopping av bara fann förresten!! Jimmy har tagit ledigt för att följa med och betala... Känns väldigt bra! Har en lång lista:
-Jag måste ha en ny mobil (måste och måste, vill rättare sagt).
-En större tv... 32tum är för litet... Den duger till sovrummet kanske. Jag vill ha minst 42tum!!! -Sen behöver jag ha minst 3par skor.
-Och massor med kläder.
Detta är inget jag själv kommit på, det är faktiskt Jimmy som påpekat detat för mig, och ja, det vore ju väldigt ohyffsat av mig att säga emot min man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar