torsdag 19 augusti 2010

Den här dagen har verkligen rusat fram! På många sätt... Dels så har tiden gått relativt fort, men sen har det hänt så mycket idag!
Men jag skulle inte ha skrytigt om barnen så mycket känner jag, för idag har dom verkligen levt rövare helt och hållet.
Efter middagen så skulle jag plocka i diskmaskinen och fixa i ordning i köket. Barnen var själva i tv rummet i max 2minuter. När jag kollar in så har dom flyttat på alla möbler förutom tv bänken, den hade dom inte hunnit ge sig på än... Alltså, vad sjutton?!
Alltså, över huvudtaget så har det verkligen varit cirkus här hemma idag... Så det där att dom sköter sig så ypperligt när man är ensam är skitsnack! Jag tar tillbaka allt!!
Men jag ska inte måla faan på väggen. Allt när det gäller dagis funkar så otroligt bra, och man kan ju inte begära att barn inte ska leva om nåt. Barn måste få leva!
Och denna dag bjuder jag på.

Imorgon är Jimmy ledig.Thank Good!! Känns underbart att ha nån som får ta barnen imorgon. Jag ska sova. Och nej, inte för att slippa ta hand om barnen eller för att jag är lat. Tvärtom, jag ska sova för att jag är så sjukt bra och ska efter denna vecka själv med barnen, jobba vaken natt i helgen. Är jag inte bara jäkligt bra?! Känner mig faktiskt stolt över mig själv, så det så! Så jag ska sova för att kunna vara vaken och göra ett bra jobb med stumpan som jag ska vara med! Jobbångesten lyser med sin frånvaro. Härligt va?
Fast det är nästan så jag skulle vilja att hela familjen drabbades av en mild magsjuka, så vi var tvungna att isolera oss allihop och se på film och mysa hela dagarna. Bara för att få ta en paus från allt som har med rutiner och tider att göra.
Men när jag tänker efter så vet i fasen... Magsjuka är verkligen skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar