lördag 14 augusti 2010

Nu var det ett tag sen igen... Tiden går fort vill jag lova.

Jimmy har fått jobb nu. Härligt! Får se hur länge han blir kvar, men som han och jag sa, allt är bättre än inget. Framför allt så är det skönt att inte vara ensam att dra det tunga lasset. Och nu när jag fått tänka lite på det och smälta allt som händer så känns det helt okej med allt. Men så lustigt att allt ska behöva ske på en och samma gång? Men som sagt nu när alla orosmoment fixat sig och allt ser lite klarare ut så gillar jag detta, helt ärligt!

Och på måndag börjar barnen dagis, tänk att sommarlovet redan är slut! Det som känns skönt är att vi denna sommar gjort en hel del, så man behöver inte skämmas över att man legat på latsidan. Nu hoppas jag bara att inskolningen ska gå fort... På fredag behöver jag ha den klar, för nästa helg är det nattjobb som gäller, så det skulle vara skönt att ha dagis på måndagen eftersom Jimmy börjar vid 6... Undrar hur mycket krav man kan ställa på personalen...? Men inte kan det väl vara orimligt att det blir klart på en vecka?

Vi var på ALV en sväng idag, men blev inte långdragna. Så otroligt mycket folk! Jag som trodde semestern var över? Fast det är klart, det är lördag och fint väder. Så nu när jag tänker efter så får vi skylla oss själva som gick dit.
Men i alla fall, väl där nere så skulle vi till saltkråkan.
Men usch o fy! Där nere har dom som en stor damm med fiskar, och där brukar vi såklart stanna till och titta lite. Men idag var där nåt mer än fiskar och vatten... En snok!!! Och när jag står där i godan ro så säger Jimmy:
-Titta älsklig, en snok!
Jag som hatar ormar lika mycket som döden sjäv, känner hur kallsvetten börjar rinna och blicken svcka...
-VAR VAR VAR!!!?? Ryter jag.
-Där i vattnet, på väg mot dig... Säger han.
Och ja, efter några sekunder ser jag den uslingen, mycket riktigt på väg mot mig! Tack och lov kom den jäkeln på bättre tankar än att fortsätta den vägen, och vände så fint. Men inte hjälpte det mig... Så jag skyndade iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar