onsdag 18 augusti 2010

Så dumt det kan bli!
Idag så fick jag och Jimmy en stund över att prata lite. Då sa jag till honom att allt funkar så himla bra här hemma! Barnen är så otroligt skötsamma, nästan så jag inte känner igen dom. Och faktiskt, om man bara ser till "barnskötar situationen" så är det nästan bättre att vara ensam med barnen. Med andra ord, jag skröt mycket över hur fina, lugna, rara barn vi har när han inte är hemma. Det skulle jag inte gjort, för det har jag fått lida för idag kan jag lova. Dom har kört slut fullständigt på mig... Gnäll, utbrott, vägrat lyssna, bråkat, och så har det hållit på!
Visserligen så knäcks jag inte över detta, jag vet att barn är barn och alla har vi dåliga dagar. Se på mig! Jobbigt bara när alla 3 får en dålig dag samtidigt... Men dom lever ju så tätt ihop att det säkert blir oundvikligt.
Nu ligger dom tills sängs alla fall, och imorgon tar vi nya tag igen!

Idag hann jag förresten med den där bövla städningen! Så nu ligger inte det och gnager på samvetet längre! Härligt! Det blev mer städning än jag från första början tänkt mig, men nu skiner hemmet och doftar fint.

Och spåkulan som jag skrev om förut, det med en överraskning i brevlådan, det stämde... Ja ingen super-duper-stor-sak! Men små trevliga saker... Men det är klart, slår man ihop dom så blir det kanske en super-duper-stor-sak!!

Igår upptäckte jag ju att Wille håller på att få upp 2 kindtänder, idag kände jag en till. Så nu är det 3 påväg... Stackars min lilla snutte.
Ikväll var andra kvällen i rad han ratade vällingen... Undrar om jag ska ta detta som ett tecken på att han vill sluta med vällingen, eller så är det bara att aptiten störs av tänderna. Äh, jag ger vällingen ett nytt försök imorgon igen! Jag tycker välling är toppen! Känns väldigt bra att han äter en flaska, för om han ätit dåligt under dagen så vet jag att han ätit det alla fall. Alla mina barn har fått äta välling så länge dom själva velat, inget jag vänjer av dom med. Och Hampus slutade vid 2år, Julia vid 1½år ungefär. Så se, bara man läser av sitt barns behov och inte går efter hur andras barn gör så löser sig det mesta.

Efter dagis (som för övrigt går toppen bra) så tog vi en promenad till mina föräldrar. Där var min syster och älsklingen Thim. Vi blev kvar och bjudna på middag, så härligt!!

Summan av kardemumman: En himlans bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar