tisdag 17 augusti 2010

Varför är det så att barnen alltid ska råka ut för saker eller bli sjuka just dom veckor/dagar jag är ensam med dom?
Som nu, Jimmy sa att Wille åt dåligt på dagis idag. Jahapp, inget jag reagerade över, inte hans mat helt enkelt! Sen kom vi hem och han åt mat, och ha åt helt okej! Men han dreglade och var pipig. Ska bara vara i famnen och är lite känslig. Inte likt honom! Sen var det, det där med blöjan... Inte hans vanliga leverans om man säger så. Sen vid kvällsmaten ville han inte äta...
Efter maten så busade vi och dreglet rann, så jag la ner Wille och kände lite fort, och vad upptäcker jag då? Jooo 2 kindtänder är precis uppkomna, dom har liksom precis spruckit igenom. Det förklarar allt! Dessutom när jag sövde honom så bevisades att han inte är okej, han ville inte ha välling. Då är det illa kan jag lova.
Så jag förväntar mig att han kommer ha ett par jävulska nätter/kvällar/dagar framför sig, jag antar att det kommer bli så alla fall. Men vi får se. Det går faktiskt över förväntan ändå måste jag säga (Ta i trä). Hans syskon har varit superdåliga vid samma tillfällen, feber (39-40grader), förkylda och falsk krupp. Inte roligt att tampas med på egen hand med andra ord. Men som sagt, inga större besvär ännu, hoppas bara det håller i sig. Nu eftersom jag sagt det högt så lär väl situationen ändras illa kvickt...
Får hoppas att det håller sig borta helt och håller, för i helgen så jobbar jag natt och det blir inte roligt för Jimmy att tampas med allt på egen hand heller.

Nu ska jag fortsätta njuta av lugnet. Lika bra i fall att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar