måndag 15 augusti 2011

Varför ska det behöva vara så svårt att få fram ett ord på en känsla?
Visserligen så har jag många ord på det jag känner, men ibland vill man bara få fram ett ord, just det där ordet som stämmer så perfekt... Inte tio.
Idag är ingen bra dag... Kan som sagt inte sätta ett ord på det, men jag kan nog hitta tio.

En annan sak som slagit mig är hur man missbrukar ord... Det jag nu tänker på är ångest. Tänk så många gånger man utbrustit:
-Åh jag har sån ångest idag!!!
Detta efter att man druckit för mycket på en fest och kanske sagt nåt lite knasigt... eller att man inte köpte den där tröjan man funderade på igår och nu är den såld.
Det man känner då är verkligen en mild och liten känsla om man ska jämföra den med ÄKTA ångest. Tro mig.
Jag har nu på sista tiden upplevt den äkta ångesten och det ska gudarna veta, det är hemskt!!!
Har man inte känt den så ska man vara mycket försiktig med att använda det ordet i sällskap med personer som har upplevt det.
Men en sak som är positiv i allt detta elände, jag är en erfarenhet rikare, tyvärr. En erfarenhet jag önskar jag slapp, men den har gett mig en helt annan förståelse för personer med ångest och depression.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar