torsdag 24 juni 2010

Denna dag har varit lång. På ett bra sätt, vi har hunnit med massor och detta utan att stressa arslet av oss.
Vi började dagen med att lugnt och stilla bege oss till stan, där gjorde vi diverse ärenden. Bland annat köpa en klänning som lilla stumpan ska ha imorgon. Jisses vad söt hon kommer bli min lilla sessa. Sen hämtade jag ut min väska som jag köpt. Tror det blir bra, önskar dock att axelbanden varit något längre. Men jag får plats med det som behövs ha i väskan när man jobbar.
Sen fikade vi. Myyyys.
Sen for vi till ALV. Där gick vi mest bara runt och myste. Men ack så varmt, trodde jag skulle smälla av ett antal gånger. Hade nog hellre farit till en sjö eller grodis... Men det är lätt att vara efterklok.

Ja och så på tal om jobbet. På fredag är det dags. Jag ska ju såklart gå bredvid, länge om jag får bestämma. Mycket hellre gå bredvid länge och känna mig trygg i mitt arbete. Det vinner alla på.
Men det kommer nog bli bra det där. Känner att detta jobb är som klippt och skuret för mig på många sätt. Nu innan jag kommit in i arbetet så känner jag mig ganska nervös... Det ska jag erkänna. Men det anser jag är normalt.
Och om alla är lika lätta att vara nära och trevliga som den jag träffade på intervjun så kommer dagarna springa fram!
Men jag har lite ångest... Inte för att jag inte vill jobba, för det vill jag verkligen. Men det blir svårt att vara ifrån barnen. Jag brukar inte vara ifrån dom mer än nån timme i månaden. Och nu ska jag vara ifrån dom flera timmar i veckan... Men det handlar om att vänja sig. Det är ju såhär man ska ha det?! Och faktiskt, jag har hela långa veckorna på mig att insupa barnen. Så både jag och dom klarar sig. Det blir skönt för alla detta.
Och dom är ju hemma med Jimmy, och han vet jag klarar av detta. Så det känns bra det med.
Mycket so känns bra märker jag... Kan ju bara bli bra!

Imorgon är det midsommarafton. Helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar