fredag 18 juni 2010

Ja jäklar... Nu kan man snacka om att jag upplever lättnad... Eller glädje! Ja, det är nog mer glädje än lättnad.
JAG FICK JOBBET!
Jobb växer ta mig tusan inte på träd, och jag har haft en himla tur.
Så ja, glädje, lättnad och tacksamhet känner jag.

Idag har dagen gått i ett. Först mötte vi upp min syster och henne gosse Thim. Dom följde med till dagis så Hampus och Julia fick visa upp var dom går nu innan det är dags att sluta. Sen blev det stan, lite fynd som vanligt och sen en tur med tåget.
Sen for vi hem för att fika och bli klippta. Åh så skönt det är med KORT hår igen!!!
Sen var det dags för lek lek och så lite lek, sen pizza.
Nu är Jimmy iväg och köper blomjord, jag känner att jag måste ta tag i detta med urnorna till stolparna idag.. Men i detta nu när jag skriver s kom jag på att blommorna står i Willes rum... Och han sover!
Jahapp, då blir det att vänta med det tills imorgon då.

Imorgon ska jag ner till stan och köpa en väska. Det ska jag unna mig! Nu när man är en arbetande kvinna igen så behöver jag ju en snygg och bra väska för att förvara allt i som ska fram och tillbaka till jobbet.
Sjukt bra det känns att kunna säga att man har ett jobb nu! Tänk om jag hade vetat detta... Här har man gått under hela mammaledigheten och bävat för dagen det är dags att skriva in sig på arbetsförmedlingen... För int efår man tag på ett jobb idag... Första jobbet jag sökte och jag fick det. Det kan man kalla flyt!
Jag vet att jag skryter, men ni måste väl förstå mig. Låt mig vara glad för detta, gläds med mig nu.

Som sagt, idag känner jag mig tacksam ska ni veta.

3 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Vad är det för jobb? Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet :))

    SvaraRadera
  3. Tack snälla :-D
    Jag ska jobba som personlig assistent är det tänkt. Har inte gjort det förr, men så kul det ska bli! Finns det nåt roligare än att utveckla sig!!

    SvaraRadera