fredag 4 juni 2010

Tål ta mig faan inte när folk inte har vett att svara när man skriver till dom (tänker nu på sms)!
Att man inte har tid just då att skriva är en sak, men när det går närmare 10timmar och man skriver igen och inget svar... Det är inte vettigt!

Idag har vi haft så otroligt fint väder. För att inte tala om igår!
Dagarna bara flyger förbi, man sitter ju inte gärna inne dagar som detta. Det kan ju vara över imorgon för tusan!
Igår var vi på ALV med föräldragruppen. Så mysigt och trevligt, som vanligt! Inte förens vid 17tiden var vi hemma igen. Då var det bara att duka fram middagen, planering is da shit! Sen var det så gott som att stoppa barnen i säng. Så var den dagen över i ett naffs.

Och idag... Ja idag! Har inte gjort nåt direkt vettigt, men dagen har ändå bara susat förbi. Otroligt.
Nu ikväll skulle jag och Julia bara ut och fixa med lite småsaker på gården, men eftersom vädret var helt underbart så det blev en promenad runt kvarteret. Mysigt att ta en lagom promenad och snacka strunt med dottern.
Men en sak konstaterades ikväll, min dotter är fåfäng (precis lagom mycket, för det 'är verkligen urcharmigt)... Jag föreslog en outfit för morgondagen (inget speciellt planerat, men jag tar alltid fram kläder kvällen innan för att slippa på morgonen om något skulle dyka upp... planering som sagt). Då ställer sig tösen och testar denna outfit och säger bestämt nej! Jaha, men detta då, säger jag och visar upp en annan kjol. Julia provar och säger, nej inte den.
Så efter att så gott som alla kläder var framdragna och allt provat så beslutades det för en kjol med mycket volanger och ett nytt linne.
Men jag gillar det! Hon säger själv vilka färger hon ska ha på kläderna, och hon gillar ju detta med att välja själv. Och ärligt talat så ser det inte dumt ut. Bra smak för att vara snart 3år! Hon var även väldigt noga med att påpeka att hon var tvungen att måla naglarna imorgon igen, lila såklart. Jag försökte övertala henne till rosa, men lyckades inte. Det ska vara lila. Jaja!!

Ikväll är det minst 2 kompisar som ska gå och kolla SATC 2. Hur avundsjuk är jag? MYCKET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar