lördag 5 juni 2010

Funderar på att utmana Jimmy.... Men jag tror jag kommer förlora visserligen!
Jag hittade två stycken stenräknare idag här hemma nämligen. Mycket koll man har alltså... Här har man tjatat på Jimmy att man vill ha för att öka motivationen för att räöra på sig, och så har man såna hemma!
Och det är ingen skit vi har heller, dom kan tydligen räkna ut hur många kilometer man går, kalorier man bränner och en himla massa annat.
Nu förstår jag visserligen inte hälften av vad man ska trycka på, men jag förstår hur många steg jag gått alla fall!

Nu är det dags att ta hand om tvätten. Dagen har verkligen gått i ett idag... Vi har varit på stan och kollat efter en liten pool åt barnen, vi hittade ingen vi tyckte passade, och när vi kommer hem så visar det sig att vi redan har en. Tur i oturen att vi inte köpte någon!
Sen har barnen lekt, lek och lek. Och badat! Helt underbar dag. Och man får ju passa på, för nu ska det visst bli kall, grått och regnigt igen. Ovanligt...
Vi har även hämtat hem smultronplantorna som vi så länge planerat att hämta. Nu ska man bara så dom med...
Igår klippte jag ner mina murgrönor jag har här inne överallt i huset, jag ska plantera ut dom i urnorna som vi ska ha på stolparna... Blir säkert bra det där! Synd bara att jag inte kom på denna geniala ide tidigare, för nu ska man vänta på att skotten får lite rötter innan man sår dom. Skiten tar sig väl i höst nångång när det är dags att ta in allt igen... Min vanliga tur när det gäller blommor.

Igår gjorde Jimmy sommarens första rabarberpaj, lika gott som vanligt!!
I höst (tror jag pappa sa) blir det att så egna rabarber så man har till nästa sommar. Tur att man har mamma och pappa som man kan gå och plocka plantor hos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar