söndag 27 juni 2010

Jag hatar dubbelmoral... Bara så ni vet!!

Jag får nästan lite ångest när jag tänker på att sommaren är här. För nu är den verkligen här! Under vintern längtar man efter våren och alla skott som ska komma upp. När våren väl är här så längtar man efter sommar och allt vad den tar med sig. Nu är sommaren här, och i och med det även hösten... Sen har vi vinter igen.
Sommaren är kort... på tok för kort! Hur kommer det sig egentligen att den går så sjukt snabbt?
Man skulle tycka om kyla och snö... Då skulle man säkert tycka att sommaren sniglar sig fram.
Och det är ju så mycket man vill göra nu när det väl är varmt! Men då är det för varmt och då orkar man inte...
Just nu vill jag inget mer än till havet... Till Kalmar. Jag och Jimmy älskar verkligen Kalmar på sommaren. En vän till mig sa att det är ingen höjdare på vintern... Jag kan tänka mig det. Den känns som en typisk sommarstad.
Man skulle ha en lite stuga eller kanske bara en lägenhet man kan bo i där under sommartiden... Men då ska man ju även vara gjord av pengar, och där har vi ett litet litet problem...
Nog för att jag är gjord av pengar (varning för viss ironi) men om jag vill lägga så mycket pengar på enbart boende vet i sjutton.

Igår åt jag en skål med jordgubbar. Den var lite beroendeframkallande för jag vill ha mer. Visserligen är det väl inte speciellt onyttigt så det skulle inte vara omöjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar