onsdag 2 juni 2010

Vilket väder! Jag vågar nog påstå att sommaren kommit... Eller säger jag för mycket nu?

Idag har vi gjort massor!! Ja om man raddar upp det blir det mycket (småsaker för andra, betydelsefulla för oss).
Men idag har jag dåligt samvete igen... Fast nu är det för Hampus skull. Att man ska vara så tankspridd och virrig! DAMN!!
På onsdagar så har Hampus naturskola (en aktivitet genom dagis) och då ska dom ha med lite fika. Inget speciellt men en festis och nåt litet att äta. Varje vecka har han med sig sin väska. Och idag när vi kom och hämtade på dagis så hade vi helt glömt bort det! FAAAAN!!
Gud vad jag tyckte synd om min lilla snutte Hampus. Fika som är så viktigt för honom!
Fröken Jenny tröstade oss och sa att: "Ni glömmer aldrig nåt nån gång, nån gång måste väl vara första gången?"
Och ja, det är sant... Men kunde vi då inte glömt nåt som inte är så viktigt och betyder mycket?
Tack och lov så var det avslutning idag, och det innebar att dom som håller i detta hade med sig muffins. Så han blev ju inte utan tack och lov.
Men ändå, det gör ont att bara tänka på.
Att glömma till mig är en sak, men till mina barn... Fy skäms på mig!
Jag försökte sopa över allt genom att köpa skor och ta med honom på fik. Han har inte sagt nåt så jag kanske lyckades...?

För övrigt har vi som sagt köpt skor till barnen. Blev foppisar. Det är en bra sko...
Och sen gick vi hem och lunchade lite.
Efter det så tog jag barnen och gick ner till min mamma och pappa, man kan ju inte sitta inne en sån här dag! Jimmy kom ner och mötte upp oss där lite senare.
Och då gick vi på en prommis och hamnade i vattnet! Wille tog sitt första utebad... i bäcken i hagen! Tok unge!! Men så roligt som hade alla tre, så vi lät dom hålla på.
Sen blev det lekparken.
När väl kom hem ikväll så skulle vi egentligen gått in och lagat mat, men så blev det inte! Vi började fixa med en massa småsaker på gården. Skönt att få lite gjort. Wille den lilla token klättrar ju i trappor nu så en grind ,måste upp, kvickt!
Sen var det bara dusch och mat innan vi puttade ner dom i sängarna.

Nu ligger barnen till sängs och Arga snickare är på tv;n. Min tid med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar