torsdag 15 juli 2010

Åh vad jag vill att det ska bli måndag!!
Min syster kommer och hämtar alla mina barn då, och hos henne kommer dom vara tills på onsdag.
Det är så mycket jag vill göra under dom här dagarna, frågan är om allt kommer hinnas och orkas med...
Och nej, jag har inte alls dåligt samvete över att skaffa barnvakt och göra massa skoj då. Jag vet att dom har det superbra hos sin moster och hennes familj, och tack vare det kan jag slappna av och njuta.
Ärligt talat så är hon en av dom få personer jag frivilligt lämnar barnen och kan slappna av, för henne litar jag på till 150%.
Och faktiskt, om jag får en liten "semester" så kan jag ladda batterierna och då vara en bättre mamma. Så alla vinner på detta. Perfekt!

Idag har lilla Wille gjort sig lite illa förresten. Alla som träffat Wille vet att han är väldigt lik sin syster, på allt!
I förrgår slog han i sin kind på tv bänken, och idag var olyckan framme än en gång.
Så idag ramlade han och slog i sitt lilla ögonbryn på bordet. Så det var ju bara att fara ner till sjukan och tejpa. Han har mått bra i övrigt, och nån minut efter han slutat gråta så skulle han klättra igen.
Men han såg ju busig ut innan med sitt trollhår och falska skratt, men nu vet i fasen... Det lyser jäkelskap i ögonen på han ska ni veta. När man frågar honom om han har slagit sig så skrattar han bara och fnyser åt en... Tokunge!
Han har även fått en himla massa utslag, dom sitter på panna, tinningar, bröst, rygg, mage, armar och lår. Ja på hela honom förutom på benen... Ser ut som nässelutslag.
Först tänkte jag att det berodde på att han hade feber förra veckan, 3dagars feber alltså. Men dom sitter kvar och blir bara värre.... Det vill inte ge med sig.
På bvc och på sjukhuset vet dom inte alls vad det kan vara. Dom tror inte på värmeutslag. Men jag tror det kan vara en sak som påverkar alla fall... Säkert inte utlösande men det hjälper ta mig sjuttan inte kan jag säga. Han klarar inte av denna värme... Lik sin pappa.
Vi fick hem en medicin som vi ska testa på honom för att stilla klådan, men blir det inte bättre så får vi ringa sjukan igen. Hoppas bara det inte är samma som Hampus. Han fick exem när han var lika liten, och då var det bara att smörja med en massa salvor och sanera. Väldigt känslig hud... Han har problem än idag men inte alls lika mycket som när han var liten. Skönt att det mesta kan växa bort hos barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar