fredag 2 juli 2010

Dagen D... Fredag!

Så var då denna dag kommen. Idag ska jag gå första dagen bredvid på min nya arbetsplats. Känns helt okej! Känner mig faktiskt lite ivrig att få komma igång... Men dock nervös... Man vill inte gärna göra fel. Dessutom kommer jag träffa många framtida arbetskamrater, och alla vet vi vad första intrycket har för betydelse för hur det kommer gå med stämningen på jobbet.
Men det kommer nog gå bra.

Det som känns mindre bra är det lilla jag kommer träffa barnen. Idag har jag ju ett par timmar. Går inte på förens 14. Men kommer hem långt efter att dom har somnat för natten. Imorgon hinner jag träffa dom i 30minuter innan jag börjar. Och kommer även då hem långt efter sovtid. På söndag hinner jag träffa dom lite mer, 30minuter innan jobbet och så ett par timmar efter. Så egentligen så är det inte så illa! Och helger har ju en tendens att gå fruktansvärt fort.
Sen har jag ju hela veckan på mig.
Men det som oxå känns lite surt är det faktum att vädret ska vara över förväntan denna helg... Men under nästa vecka ser det inte lika muntert ut. Visserligen är det bara jobbigt att hitta på saker med barnen i 30graders hetta, men hellre det än köld och regn.
Men vi har ju hela sommaren på oss, nog bör det ju komma mer värmeböljor under vecko tid... Det är ju bara 2a dagen i juli.

Nu ska jag förbereda kaffet tills Jimmy kommer hem med nybakat bröd!

1 kommentar:

  1. Du är ju helt underbar!! <3
    Ja, tänk att tiden har gått så fort, fniss! Äntligen semester, ja snart iaf. :)
    Jag ska verkligen försöka njuta av all tid och bara slappa. Men jag eftersöker fortfarande date på alv..
    Stor kram!!

    SvaraRadera