lördag 17 juli 2010

Är det förbjudet att kräva att folk ska respektera ens åsikter, önskningar och viljor?
I min värld så är det en självklarhet. Jag delar kanske inte alla åsikter, men jag lyssnar. Och jag tar till mig vad folk säger, även om det inte är vad jag vill, kan, eller känner för. Respekt är en väldigt viktig sak i mitt liv.
Om folk inte kan visa den lilla saken så vill jag inte ha med dom att göra... Dom förvandlas väldigt fort till energivampyr, och såna ska man passa sig för. En sån kan gömma sig i den du minst anar, tyvärr.
Jag menar, hur svårt kan det vara?
Det kostar inget att visa respekt, det känns inte, det gör inte ont, det är inget man mår dåligt av att ge. Så varför är det så svårt för vissa?
Jag menar inte alltid att jag är så otroligt bra på att visa respekt, men jag försöker. Och om jag nu skulle missa att göra det så försöker jag kompensera det på något sätt.
Ta det i rutin, så sker det tillslut automatiskt för er. Prova så får ni se.
Och ni som redan är respektfulla mot alla (nästan, det finns undantag för vem man inte visar respekt, och det har jag respekt för), ni ska ha en stor eloge! Bra jobbat, försätt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar